Для презентації представникам зацікавлених сторін технічних і економічних характеристик ПДСЕР м. Павлограда до документу розроблений Реєстр інвестиційних проектів (Далі – Реєстр). Інформація в Реєстрі містить дані про 13 проектів у розрізі муніципальних секторів: 

1) теплопостачання; 

2) водопостачання та водовідведення;

3) вуличного освітлення;

4) бюджетних будівель;

5) житлових будинків тощо.

Щоб оцінити інвестиційну привабливість проектів, розглянуті різні варіанти змінювання цін на енергоносії та енергетичні послуги, зазначені також необхідні обсяги інвестицій і показники економічної ефективності за кожною проектною пропозицією. Для фінансування Плану дій зі сталого енергетичного розвитку міста пропонується задіяти кілька фінансових джерел (кошти міжнародних банківських організацій, комунальних підприємств, приватних інвесторів тощо). Діаграму з розділенням фінансування за секторами наведено нижче. Загальний обсяг фінансування інвестиційних проектів у період 2015-2030 рр. 4 671,6 млн грн.

Фінансування проектів та програм ПДСЕР м. Павлограда в 2015-2030 рр. (млн грн).



ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ

Загальне передбачене фінансування трьох запропонованих проектів – 224,7 млн грн, середній термін окупності – 4 роки.

Теплопостачання міста здійснюється за централізованою та децентралізованою схемами, при цьому система централізованого гарячого водопостачання у місті відсутня. Послуги із централізованого теплопостачання населенню, бюджетним і комунально-побутовим, а також госпрозрахунковим організаціям надає КП «Павлоградтеплоенерго», яке експлуатує 19 котелень та 13 теплорозподільних пунктів (ЦТП). Сумарна встановлена теплова потужність котелень підприємства становить 371 Гкал/год, приєднана – 132,8 Гкал/год. Загальна протяжність теплових мереж в двотрубному обчисленні – 81,6 км. Сучасна система централізованого теплопостачання міста спроектована та побудована у 60-70 роки минулого сторіччя, 21,1 км теплових мереж (26%) знаходяться у ветхому і аварійному стані та потребують заміни. Загальний обсяг виробництва теплової енергії на потреби централізованого теплопостачання міста у 2014 році становив 183,6 тис. Гкал.

Проекти, внесені до реєстру інвестиційних проектів, передбачають: технічне переоснащення котельні із заміною конвективної частини котла; енергоефективну модернізацію шести малих котелень та встановлення нових котлів; будівництво міні-теплоелектроцентралі (ТЕЦ) на твердих побутових відходах.

За умови реалізації всіх заходів у секторі генерування та постачання теплової енергії, внесених до Реєстру, можна досягти зменшення рівня викидів СО2 на 23 500 т/рік або на 6,22% базового рівня. Загальне річне скорочення споживання енергетичних ресурсів передбачено в обсягах 7 100 тис. м3 природного газу та 4 900 МВт∙год електроенергії. 

У лютому 2016 року місто стало учасником програми Demo Ukraina та розпочало реалізацію пілотного проекту з реконструкції теплового мікрорайону вартістю 20,3 млн грн, який передбачає будівництво котельні, демонтаж та оновлення застарілих та діючих трубопроводів, підключення до мережі централізованого опалення міської лікарні, впровадження теплових насосів або сонячних колекторів для виробництва гарячої води, встановлення індивідуальних теплових пунктів (ІТП). 

ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА ВОДОВІДВЕДЕННЯ

Загальне передбачене фінансування чотирьох запропонованих проектів – 7,3 млн грн, середній термін окупності – 7,1 року. 

Водопостачання міста здійснюється централізованою комунальною системою господарсько-питного водопостачання, локальними системами питного та технічного водопостачання промислових підприємств. Централізоване водопостачання та водовідведення здійснює КП "Павлоградводоканал", на балансі якого перебувають дві водопровідно-насосні станції, 21 каналізаційна насосна станція, одна каналізаційна очисна станція та вісім трубчастих колодязів. До системи централізованого водопостачання під'єднано понад 85% мешканців. У місті функціонує централізована система господарсько-протипожежного водопроводу. Довжина водопровідних мереж – 247,9 км, із них 122,5 км (49%) потребують заміни. Довжина каналізаційних мереж станом на 2014 рік становить 263,4 км, із них 87,1 км (33 %)потребують заміни. Термін роботи основних споруд та обладнання сягає 30...40 років. Протягом 2014 року зафіксовано 243 випадки пошкоджень водопровідно-каналізаційної мережі міста.  

Інвестиційні проекти Реєстру передбачають: заміну насосних агрегатів водопровідних та каналізаційних насосних станцій; перехід до методики дохлорування води гіпохлоритом натрію замість рідкого хлору з реконструкцією складу обладнання; модернізацію очисних споруд шляхом заміни нагнітача повітря у аеротенках.

За умови реалізації заходів за сектором водопостачання та водовідведення, можна досягти скорочення рівня викидів СО2 на
1 500 т/рік або на 0,4% базового рівня. Загальне скорочення споживання енергетичних ресурсів передбачено в обсягах
1 400 МВт∙год електроенергії протягом року.

КП "Павлоградводоканал" підготувало та подало заявки на отримання кредитних і грантових коштів NEFCO на реалізацію наступних проектів: "Реконструкція системи аерації на каналізаційних очисних спорудах міста кошторисною вартістю 5,8 млн грн" та "Реконструкція 20 каналізаційно-насосних станцій та переведення їх на функціонування в автоматичному режимі з диспетчеризацією кошторисною вартістю 11,6 млн грн". Заявки перебувають на стадії розгляду. 

ВУЛИЧНЕ ОСВІТЛЕННЯ

Загальне передбачене фінансування запропонованого проекту – 1,3 млн грн, термін окупності – 4,4 року. 

Роботи з експлуатації, утримання, капітального та поточного ремонтів електромереж зовнішнього освітлення міста здійснює КП "Павлоградсвітло". Станом на кінець 2014 року підприємство експлуатує мережі зовнішнього освітлення загальною довжиною 293,7 км, з яких повітряні лінії становлять 197,7 км та кабельні – 96 км. У місті використовуються освітлювальні прилади з різними типами ламп відповідної потужності. Станом на 2014 рік кількість діючих світильників становить 5 633 од., серед яких лампи типу ДНаТ (дугові натрієві трубчасті) становлять 40%, лампи розжарювання – 29% та люмінесцентні лампи – 25%. На потреби зовнішнього освітлення в 2014 році було спожито 1 315 МВт∙год електроенергії. Найбільший обсяг електроенергії споживається в період дії нічного тарифу, що сягає в середньому 73% загального споживання електроенергії. З 2007 по 2014 рік витрати підприємства на оплату електропостачання збільшилися в 2,7 рази, що в основному пов’язано зі зростанням тарифів.

Проект інвестиційного каталогу в цьому секторі передбачає: впровадження енергоефективних джерел світла в системі зовнішнього освітлення міста шляхом заміни існуючих ламп з низькою світловіддачею (12…50 лм/Вт) на лампи зі світловіддачею в межах
80…120 лм/Вт та більш високим індексом передачі кольору, а саме заміну люмінесцентних ламп та ламп розжарювання на енергоощадні світлодіодні (LED) джерела освітлення, що дозволить оновити 54% світлоточок міста.

За умови реалізації заходів у секторі вуличного освітлення, можна досягти зменшення рівня викидів СО2 на 500 т/рік або на 0,13% базового рівня. Загальне скорочення споживання енергетичних ресурсів передбачено в обсягах 400 МВт∙год електроенергії за рік.

У рамках надання грантової допомоги NEFCO в Павлограді реалізується проект "Світова візитна картка міста" із реконструкції системи освітлення на вулиці міста (вул. Дніпровська), якою пролягає міжнародний транспортний коридор, із використанням сучасних енергозберігаючих технологій. Проект вартістю 918 тис. грн перебуває на стадії впровадження. 


БЮДЖЕТНІ БУДІВЛІ

Загальне передбачене фінансування трьох запропонованих проектів у секторі – 489,6 млн грн, середній термін окупності –
9,8 року. 

На території міста налічується 71 установа бюджетної сфери, що підпорядковані міському бюджету, загальна опалювальна площа будівель становить 197,3 тис. м2, із них: 49 установ управління освіти та науки (20 дошкільних навчальних закладів, 23 загальноосвітніх навчальних заклади та шість позашкільних навчальних закладів), 11 закладів управління культури і мистецтва, вісім закладів управління охорони здоров’я, чотири заклади управління молоді та спорту. Будівлі бюджетної сфери побудовані за радянських часів, характеризуються великими енерговитратами через огороджувальні конструкції та потребують значної кількості тепла на обігрів приміщень. Обсяги споживання паливо-енергетичних ресурсів громадськими будівлями міського підпорядкування в 2010 році становили 41,9 ГВт∙год. Питомі витрати енергії на опалення громадських будівель знаходяться в діапазоні 124 170 кВт∙год/м2 на рік, що значно перевищує сучасні європейські нормативи (15...45 кВт∙год/м2) та нормативне значення (45...70 кВт·год/м2), відповідно до ДБН В.2.6-31:2006 "Теплова ізоляція будівель" зі зміною № 1. Централізоване гаряче водопостачання в бюджетній сфері міста відсутнє. У період з 2007 по 2014 рік витрати на утримання будівель збільшилися в 2,7 рази, що пов’язано зі зростанням тарифів.

Проектні пропозиції щодо бюджетних будівель передбачають: комплексну термомодернізацію 56 бюджетних установ шляхом оновлення внутрішньої системи опалення будівель, дахових перекриттів, систем вентиляції, заміни вікон та зовнішніх дверей; проведення термосанації будівлі школи № 2 з упровадженням технології використання теплових насосів; оснащення 57 бюджетних установ автономними системами опалення з використанням альтернативних джерел енергії (гранульоване паливо та теплові насоси).

Упровадження проектних пропозицій у цьому секторі дасть можливість скоротити обсяги викидів СО2 в атмосферу на величину 7 400 т/рік або на 1,96% базового рівня. Загальне скорочення споживання енергетичних ресурсів передбачено в обсягах 4 600 тис. м3 природного газу протягом року.

Проект USAID співпрацював із містом у розробленні бізнес-плану проекту "Підвищення енергетичної ефективності закладів бюджетної сфери міста Павлограда" для залучення кредитного фінансування NEFCO. Консультанти Проекту USAID провели обстеження визначених бюджетних закладів міста та підготували пропозиції щодо реалізації в них енергоефективних заходів (теплової ізоляції зовнішніх стін; перекриття верхніх поверхів; улаштування автоматизованих індивідуальних теплових пунктів із погодним регулюванням, реконструкцію систем вентиляції тощо).  До проекту внесені чотири бюджетні заклади міста: дошкільні навчальні заклади  № 11 та № 30; середні загальноосвітні школи – № 1, № 4. Загальна вартість проекту – 13 345 тис. грн, у тому числі: кредит NEFCO  – 11 120 тис грн; місцеве співфінансування – 2 225 тис. грн. Передбачається, що обсяг скорочення викидів СО2 внаслідок реалізації проекту перевищуватиме 508 т/рік. Зараз бізнес-план перебуває на розгляді кредитного комітету NEFCO.

ЖИТЛОВІ БУДІВЛІ

Загальне передбачене фінансування запропонованого проекту сектору – 3 940,9 млн грн, термін окупності – 11,5 року. 

На території міста нараховується 709 житлових будинків мало- та багатоповерхової забудови загальною площею 1 774 тис. м². У секторі багатоквартирної житлової забудови переважають чотирьох-п’ятиповерхові будинки, що становлять 83,4% загальної кількості. Переважна частина житлового фонду є комунальною власністю територіальної громади міста. Кожного року збільшується кількість об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Більша частина житлових будинків споруджена за радянських часів у період
1950-1970 років, характеризуються значними втратами теплової енергії через огороджувальні конструкції та потребують значної кількості тепла для обігріву приміщень. За даними енергетичного аудиту, питоме споживання паливо-енергетичних ресурсів на опалення у житлових будівлях міста знаходиться в діапазоні 102...124 кВт·год/м² на рік, що значно перевищує сучасні європейські нормативи (15...45 кВт∙год/м²) та нормативне значення (45...70 кВт·год/м²) відповідно до ДБН В.2.6-31:2006 "Теплова ізоляція будівель" зі зміною № 1.

Проект Реєстру в житловому секторі передбачає комплексну термомодернізацію 522 багатоповерхових житлових будівель шляхом оновлення внутрішньої системи опалення будівель, утеплення зовнішніх стін та дахових перекриттів, заміни вікон та балконних блоків.

Загальне зменшення викидів СО2 у секторі житлових будівель (на етапі споживання теплоти) розраховано у межах 38 400 т/рік або на 10,16% базового рівня. Річне скорочення споживання енергетичних ресурсів передбачено в обсягах 14 900 тис. м3 природного газу та 3 900 МВт∙год електроенергії.